De AD Mediaprijzen-cast van 2022!
Haal de smokings en glitterjurken uit de kast, zet de champagne maar koud. De makers van de succesvolle AD Media Podcast laten 2022 niet eindigen zonder voor de tweede keer de prestigieuze AD Media Prijzen uit te reiken. Wees gerust, wij slaan Tim Hofman over, die heeft genoeg gewonnen dit jaar.
Even een korte opfriscursus: de AD Media Prijzen zijn vorig jaar in het leven geroepen omdat de makers van de AD Media Podcast (Dennis Jansen, Mark den Blanken, Manuel Venderbos en Angela de Jong) zich elke week opnieuw verbaasden dat Even tot Hier nog nooit een prijs had gewonnen. Zoveel originaliteit, zoveel creativiteit, waarom was dat nog niet beloond?
De prijs voor beste tv-programma dat nog nooit een prijs heeft gewonnen hebben we geprolongeerd. Die van leukste Belg ook, want keuze genoeg op de Nederlandse tv. Sterker nog, de Belgen maken de mooiste programma’s, dus die willen we heel graag in het zonnetje zetten. De flop van het jaar mocht natuurlijk ook niet ontbreken, al hebben we die omgedoopt tot prijs voor meest infantiele tv-programma. (Vaste luisteraars weten dat infantiel een kwalificatie is die regelmatig voorbijkomt in de podcast.)
Nieuw dit jaar is de categorie ‘Ons favoriete duizenddingendoekje’, een vrolijke knipoog naar mensen die in elk programma lijken op te duiken. Van de ene BN’er kun je dat iets beter hebben dan van de andere. Onze eigen radionerd Mark den Blanken pleitte met succes voor een prijs voor de meest ondergewaardeerde radiomaker.
En tenslotte wilden we iets doen met de hausse aan datingshows op de Nederlandse tv. Daar zijn dit jaar heel wat gedenkwaardige stellen uit voortgekomen, maar er kan er natuurlijk maar één het leukst zijn. De bekendmaking is in de AD Media Podcast van 27 december en in de krant van 28 december. Belangrijk om te weten, ook voor de BN’ers die teleurgesteld zijn dat ze niet zijn genomineerd of straks buiten de prijzen vallen: over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.